Reglament regulador dels Serveis Socials bàsics de Vilanova i la Geltrú
#VNGParticipa Consulta pública prèvia a la tramitació
La ciutadania podrà fer aportacions, del 10 de novembre al 10 de desembre de 2023 a través d'aquest ENLLAÇ
Quant a aquest procés
L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú impulsa una consulta pública prèvia al Reglament que regularà els Serveis Socials Bàsics de Vilanova i la Geltrú, per tal de promoure la participació de la ciutadania, tal i com preveu l'article 133 de la LLei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
El Reglament dels Serveis Socials Bàsics té com a objecte regular la prestació dels serveis públics municipals del catàleg de serveis de la Regidoria de Serveis socials de l’Ajuntament de Vilanova i Geltrú, tal i com es preveu a la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials, la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, la Llei 14/2010, de 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència, la Llei 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic .
Els serveis socials són part de l’estat de benestar i les administracions locals han de ser capaç de donar resposta a les necessitats socials dels ciutadans i ciutadanes, articulant les accions necessàries per poder-les a terme.
Aquest Reglament s’ajusta als principis de bona regulació establerts a l’article 129 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, segons els quals les administracions públiques en l’exercici de la potestat reglamentària han d’actuar conforme als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.
Quins problemes es pretén solucionar amb aquesta modificació del Reglament?
- La manca d’un instrument que reguli el procediment de prestació dels serveis socials bàsics de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, les funcions dels serveis socials municipals, els drets i deures de les persones usuàries i el règim sancionador.
- Acomplir amb els principis d’actuació pública i administrativa, en particular els relatius a l’ús eficaç i eficient dels recursos públics, mitjançant un procediment preestablert i determinat.
- Garantir el mínim de suficiència en matèria de recursos i d’igualtat d’oportunitats.
Que són les consultes públiques prèvies?
D’acord amb allò que disposa l’article 133.1. Participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes amb rang de llei i reglaments, de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, amb caràcter previ s’ha de substanciar una consulta pública, a través del portal web de l’Administració competent en la qual s’ha de demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre:
- Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
- La necessitat i oportunitat de la seva aprovació
- Els objectius de la norma
- Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
- Preguntes per orientar la consulta
Els ciutadans, organitzacions i associacions que així ho considerin podran fer arribar les seves opinions sobre els aspectes que els siguin d’interès en relació a modificació del reglament regulador del servei municipal d’abastament d’aigua potable en un termini d’UN (1) MES, a comptar des del dia següent a la seva publicació a la pàgina web municipal.
Per a més informació sobre els objectius de la modificació, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació i les possibles solucions alternatives consulteu LA MEMÒRIA DE LA CONSULTA adjunta.
La ciutadania podrà fer aportacions, del 10 de novembre al 10 de desembre de 2023 a través d'aquest ENLLAÇ
Compartir: